Задачі для розвитку математичного мислення
Завдання 1. Арифметичні задачі, що вимагають кмітливості
та нестандартних прийомів під час розв’язування.
0.За кожну
правильно розв’язану задачу Максиму нараховували 5 балів, а за кожну неправильно
розв’язану задачу з нього знімали 4 бали. У підсумку Максим набрав 0 балів за
написаних 9 олімпіадних задач. Яку кількість завдань неправильно розв’язав
Максим?
1.Чотири олівці и три ручки коштують
2 грн 60 копійок, а два олівці і дві ручки 1 грн 40 копійок. Скільки потрібно
сплатити за 16
олівців
и 14 ручок?
2. Котра зараз година, якщо до кінця доби залишилось 4/5 того, що вже пройшло від початку
доби?
3. Доньці на даний час 8 років, а її матері 38. Через скільки років мама буде втричі доросліша доньки?
4. У клітці знаходяться фазани і кролики. Усі тварини
мають
35 голов и 94 ноги. Кого більше в клітці і на скільки?
5. Деякий товар спочатку піднявся
у ціні
на 1250%,
а потім знизився
у ціні
на 800%.
Як
при цьому
змінилась
ціна
товару?
6. План випуску виробів 69 штук, а виготовлено – 95. Обчислити відсоток виконання плану.
7. Свідок неймовірного убиства дав такі правдиві показання
слідчому: Син батька професора убив з пістолета батька сина професора. Хто кого
убив в цій сім’ї,
якщо в цій сім’ї є три сина, і кожний має одну сестру. Скільки дітей в сім’ї?
8. План – 60
виробів,
а виконали – 175 виробів. Обчислити відсоток перевиконання плану.
9. Добуток двох чисел дорівнює 150. Перше число упівтора рази більше другого. Обчислити ці числа, їх півсуму
та чверть різниці цих двох чисел.
10. Колісний трактор переорає
чверть
поля за
6 годин,
а потужний гусеничний трактор – півтора поля за 18 години. За скільки годин обидві
ці трактори зорають три чверті поля разом?
11. Добуток двох рівних чисел дорівнює натуральному
числу К.
Якщо один множник
збільшити
на 20, а другий зменшити на 20, то як зміниться добуток?
12. Чверть костюма коштувала К гривень. Спочатку його ціну зменшили на 20%, а згодом підвищили на 25%. Як змінилась ціна
костюма? Яка
зараз ціна половини костюма?
Завдання 2. Арифметичні задачі, що вимагають кмітливості
та нестандартних прийомів під час розв’язування.
13. Одна
повністю відкрита труба наповнює мінеральною водою півчверті
басейну за 3 години, а друга повністю відкрита труба наповнює джерельною півтретини
басейну за 4 години.
За який час ці дві труби разом заповнять півтора бассейна, якщо із негерметичного
прикритої труби-витоку з наповного басейні уся вода витікає за 24 години?
14. У ліцеї 1080 учнів, деякі
із них вчають такі іноземні мови: англійську, німецьку польську. Усі три іноземні
мови у цьому класі вивчають тільки 100 учнів. Польську та англійську мову вивчають лише 150
учнів, польську та німецьку мову
вивчають лише 140 учнів, німецьку та англійську мову вивчають лише 130 учнів. Обчислити відсоток
учнів які вивчають тільку одну іноземну мову в цьому ліцеї.
15. Кількість мешканців району на початок
року К. Приріст населения за рік склав 0,5%. Скільки мешканців
району
буде на кінець року? Скільки мешканців
району
буде на кінець 7 року?
16. 10 кур за 10 днів з’їдають 10 кг зерна. Скільки зерна з’їдять 100 кур за 100 днів?
17. Комбайном зібрали урожаю
пшениці
в перший
день з
5/12 поля, а на другий день залишилось зібрати
– 21 га цього
поля. Яка площа всього поля? Чи вірно,
що другого дня урожаю (в тонах) зібрали більше, ніж першого дня, якщо на 1 га зібрали
70 центр пшениці вищого сорту.
18. Із двох пунктів одночасно в одному напрямку вийшли два пішоходи. Перший пішохід йде зі швидкістю 6 км/ч, а другий – 4 км/ч. Через скільки годин перший пішохід наздожене другого, якщо
відстань між пунктами 12 км ?
19. Від ділення числа А на число В отримали найменше двоцифрове число і остачу 1. Записати число А, як буквений
вираз з числом-змінною В. Чи вірно, що число А – може бути будь-яким парним цілим числом,
якщо змінна В – це деяке дробове число?
20. Від ділення числа 1/А на 1/В отримали найбільше
двоцифрове число і остачу 1. Записати
число А, як буквений вираз з числом В. Чи вірно, що число А –
може бути будь-яким непарним цілим числом, якщо змінна-число В – це деяке дробове
число?
21. Від ділення різниці А-В на суму
чисел А+В отримали найбільше
трицифрове число і остачу 1. Знайти число А, як буквений
вираз із змінним числом В.
22.
Сума
чисел 1/А та 1/В дорівнює найменшому
простому числу. Виразити число А через
число В. Знайти числа А та В, якщо А і
В – два взаємнообернені числа.
23. Від ділення числа А на В/А отримали 729. Виразити число В через
число А. Знайти
числа А та В, якщо А і В – два взаємнообернені числа.
24. Від ділення числа (А-В) / (В+А)
на число (А+В) / (А-В) отримали 1. Довести,
що А і В – два невзаємнообернені числа.
25. Від ділення числа А/В на
число А+В отримали 1. Виразити число А через
число В. Знайти числа А та В, якщо А і
В – два взаємнопротилежні числа.
Завдання 3. Арифметичні задачі, що вимагають кмітливості
та нестандартних прийомів під час розв’язування.
26. Від ділення числа А-В на
число А/В отримали 1. Виразити число А через
число В. Знайти числа А та В, якщо А і
В – два взаємнопротилежні числа.
27. Від ділення числа 1/А-1/В на
число 1/А+1/В отримали 15/17. Виразити число А через
число В. Знайти числа А та В, якщо А і
В – два взаємнообернені числа.
28. Добуток двох чисел дорівнює 72, при цьому перше число в два раза більше другого. Знайти
модуль різниці між сумою та добутком цих чисел.
29. Я задумав число і
збільшив його втричі. До добутку додав 12 і отримав 60. Знайти задумане число.
30. Через першу трубу басейн наповнюється за 20 годин, через другу трубу – за 30 годин. За скільки годин басейн наповниться через обидві труби?
31. Деяку відстань автомобіль подолав вгору зі
швидкістю
42 км/г, а з гори зі швидкістю 56 км/ч. Яка середня швидкість руху автомобіля на всьому шляху?
32. Пароход від Києва до Херсона пливе 3 суток, а від Херсона до Києва – 4 суток (без зупинок). Скільки часу плистиме плот від Києва до Херсона?
33. Змішали 3 кг молока жирністю 6% і 2 кг молока жирністю 3,5%. Знайти жирність молока в нової
суміші.
34. Купили 40 птахів за 40 монет. За кожні три горобці сплатили 1 монету, за
кожні дві горлиці сплатили одну монету,
за кожного голуба – 2 монети. Скільки було куплено птахів кожної породи?
35. Дві бабусі вийшли одночасно назустріч
один одному з двох міст. Вони зустрілись в полдень і досягли чужого міста – перша в 4 години пополудні, а друга в 9 години. Дізнатися, коли вони вийшли із своїх міст,
якщо швидкість першої бабусі в два рази
більша, ніж швидкість другої.
36. Рядовий Сидір почистив бак картоплі за 4 години, і у нього 20% усієї картоплі пішло в смітник. За скільки годин
він
начистив такий же (по вазі) бак картоплі?
37. Деяка справа приносе стабільний прибуток. Перший компаньйон вклав в нього 13 млн. грн., другий – 10 млн.грн., а третій – 13 млн. грн. Першийй забрав вкладені
гроші
через місяць, другий – через 2, а третій – через 3 месяца. Тільки післе цього вони разділили отриманий
прибуток.
На скільки
відсотків збільшилась
сума щомісячно, якщо сумарний прибуток першого и другого виявився рівним прибутку третього?
38. Які остачі при діленні на 6 може мати просте
число, більше, ніж 5?
Завдання 4. Арифметичні задачі, що вимагають кмітливості
та нестандартних прийомів під час розв’язування.
39. Розкласти число 200 на суму таких двох цілих
додатних чисел, щоб одне з них ділилось на 11, а друге — на 13.
40. Розкласти число 800 на суму таких двох цілих
додатних чисел, щоб одне з них ділилось на 17, а друге — на 23.
41.Розкласти число 170 на суму таких двох цілих додатних чисел, щоб одне з них ділилось на 11, а друге — на 13.
42. Для настилання підлоги завширшки 6 м є дошки завширшки 17 см і 15 см . Скільки треба 43. взяти
дощок того й другого розмірів, якщо вважати, що довжина
кімнати і довжина дощок однакові, і дошки кладуться вздовж кімнати?
44. На трасі 800 м треба прокласти газові труби. На складі є
труби довжиною 11 м і 13 м . Як найекономніше використати ці труби?
45. Автобаза може послати 30 машин для вивозу цукрових буряків на три приймальні пункти. На базі є дво-, три- і
п'ятитонні машини. Скільки треба
машин кожної тонажності, щоб за кожну ходку вивозити 100 тонн буряків? Знайти оптимальний розв'язок.
46. 26 осіб витратили разом 88 монет, причому кожен
чоловік витратив 6, жінка — 4, а дівчина — 2 монети. Скільки було
чоловіків, жінок і дівчат?
47. Пофарбований куб з ребром 10
см розрізали на кубики з ребром 1 см . Скільки утвориться
кубиків: а) з однією пофарбованою гранню; б) з двома; в) з трьома; г) без пофарбованих граней?
48. Як даний прямокутний трикутник розрізати на гострокутні трикутники?
49. Як будь-який трикутник розрізати на
гострокутні трикутники?
50. Розрізати прямокутник розміром 18х8 на дві
частини так, щоб з них можна було скласти квадрат.
51. У сумі а1
+ а2 + а3
+ а4 доданок: а1, ділиться на 3, а2 ділиться на 3, а3 ділиться на
3, а а4 не ділиться на 3. Чи ділиться а1 + а2 + а3 + а4 на 3?
![](file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif)
![](file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.gif)
![](file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.gif)
1.
Якщо Оля
йде до школи пішки, а повертається автобусом, то витрачає на дорогу 1,5 год.
Якщо їде туди і назад, то витрачає 30 хвилин. Скільки часу затратить Оля, якщо
йтиме до школи і назад пішки?
2.
Картопля
подешевшала на 20%. На скільки відсотків більше можна купити картоплі на ту
саму суму?
3.
Я йду до
школи 30 хвилин, а мій брат - 40 хв. Через скільки хвилин
я наздожену брата, якщо він вийшов на 5 хвилин раніше, ніж я?
4.
Проїхавши
половину шляху, пасажир заснув і спав до тих пір, поки не залишилося проїхати
половину шляху від того, що він проїхав сплячим. Яку частину шляху він проїхав
сплячим?
5.
Чи можна
173 числа, кожне з яких 1 або -1, розбити на дві групи так,
щоб сума чисел в групах була однакова?
6.
Учень
прочитав книгу за три дні. За 1-ий день він прочитав 0,2 всієї книги і ще 16
сторінок, за 2-ий день - 0,3
остачі і ще 20 сторінок, а за 3-ій - 0,75 нової остачі і ще 30 сторінок. Скільки сторінок
у книжці?
7.
Зафарбований
куб з ребром 10 см
розрізали на кубики з ребром 1
см . Скільки є кубиків з однією, двома, трьома
зафарбованими гранями?
8.
Чи можна
розрізати шахову дошку на прямокутники 1х 3?
9.
За книгу
заплатили 50 коп, і залишилось заплатити стільки, скільки залишилось би заплатити, якби за неї заплатили стільки, скільки
залишилось заплатити. Скільки коштує
книга?
10.
Якщо між
цифрами деякого двоцифрового числа вписати 0, то
отримаємо трицифрове число, яке в 9 разів більше від початкового. Знайти
початкове двоцифрове число.
11.
Один
множник збільшили на 10%, а другий зменшили на 10%. На скільки відсотків
змінився при цьому добуток?
12.
Кількість
відсутніх учнів становить 1/6 присутніх. Після того, як із класу вийшов один
учень, кількість відсутніх стала дорівнювати 1 /5 кількості присутніх. Скільки
учнів у цьому класі?
13.
Вчора
кількість учнів, які прийшли до школи, була у 8 разів більша від тих, що були
відсутні. Сьогодні не прийшло ще 2 учні, і тоді виявилося, що відсутні 20% від
кількості присутніх. Скільки учнів у класі?
14.
В одній
посудині знаходиться 2а літрів води,
а інша порожня. За перший раз із першої посудини в другу переливають половину
води. За другий раз переливають 1/3 води з другої посудини в першу, а потім 1/4
води з першої посудини в другу і т.д. Скільки води буде в першій посудині після
1997 переливань?
15.
До
трицифрового числа зліва приписали цифру 3, і воно збільшилося в три рази. Яке це число?
16.
Бригада косарів 1-го дня скосила половину луки і ще 2 гектари , а 2-го дня – 25% того,
що залишилося і останні 6
гектарів . Знайти площу луки.
Немає коментарів:
Дописати коментар